Elementy mojego workflow na tym etapie to:
Format plików: RAW
Balans bieli: 5900 K, nieznacznie powyżej wartości dla światła dziennego.
Tryby: Priorytet przysłony.
Braketing naświetlenia.
Histogram, zawsze korzystam z jego pomocy. Ważne jest aby pamiętać o tym, że histogram widziany na ekranie LCD aparatu jest to 8–bits jpg.
99.9% zdjęć jest fotografowana z użyciem statywu, jest to
Gitzo 410 wyposażony w głowicę kulową Arca-Swiss B2. Stosuję kompatybilny z systemem Arca-Swiss. system quick release plate.
Podnoszenie lustra.
Elektroniczne wężyki spustowe:
Canon TC- 80N3 oraz Canon RS -80N3
Fotografuję aparatem firmy Canon, jest to Canon 40D.
Model 40D przyniósł bardzo znaczne obniżenie intensywności szumów w niskich wartościach jasności, jest to bezpośrednio związane z 14 bitową głębią koloru w stosunku do 12 bitowej głębi 30D. Bob Jonson podaje parę szczegółów na ten temat tutaj oraz tutaj.
Nowej generacji 50D nie oferuje, pomijając rozdzielczość, znacznej poprawy w jakości zapisu obrazu. Biorąc pod uwagę, że moje prace są prezentowane na internet nie ma to absolutnie żadnego praktycznego znaczenia czy matryca ma 10.1, czy też 15.1 MP. Czynniki takie jak jakość procesora bądź też algorytm używany do zapisu obrazu, są o wiele ważniejsze. W przypadku wydrukowanego zdjęcia różnica w rozdzielczości pomiędzy 40D i 50D jest widoczna jeśli wielkość zdjęcia przekracza format A3. Zakładając oczywiście użycie poprawnego workflow i poprawne zapisanie pliku końcowego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz