Poniższy post, posługując się pejzażem o którym piszę tutaj, nawiązuje do zapoczątkowanego cyklu pod ogólnym tytułem „Workflow”
Podaję tu kolejne kroki, które były konieczne w czasie jego fotografowania i wywoływania, proces ten podzieliłem na trzy zasadnicze etapy:
Etap I – naświetlenie kadru w formacie RAW.
Canon 40D, Sigma 10-20/12mm, Lee0.9 połówkowy filtr neutralny, Sing-Ray LB filtr polaryzujący.
Czas naświetlania 120s przy przysłonie f/8.0
Poniższe zdjęcie przedstawia sposób w jaki pejzaż ten został utrwalony przez aparat fotograficzny. Zachowuje ono charakterystyczny dla formatu ROW kontrast liniowy, temperatura koloru ma wartość 5900 K. Wyraźnie widoczny jest brak jakiejkolwiek korekty globalnej, lokalnej i ostrości.
Etap II - Korekta globalna.
Globalna korekta temperatury koloru 6300 K.
Globalna korekta balansu koloru w wartościach średnich jasności ( kolor niebieski ).
Wstępna globalna korekta ostrości.
Poniższe zdjęcie ukazuje rezultat tego etapu. W celu porównania z wyglądem pliku ROW najedź kursorem na zdjęcie.
Etap III - Korekta lokalna:
Lokalna korekta jasności.
Lokalna korekta kontrastu.
Redukcja szumów.
Dodging and burning.
Zmiana przestrzeni i głębi koloru ( wymagania internet).
Zmiana wielkości pliku ( wymagania internet).
Lokalna korekta ostrości ( wymagania internet).
Poniższe zdjęcie ukazuje rezultat tego etapu. W celu porównania z wyglądem etapu II najedź kursorem na zdjęcie.
Etap III jest etapem końcowym procesu wywoływania. Dodanie znaku wodnego oraz czarnej ramki, jest to widoczne w galerii, nie jest zaliczane do elementów podstawowego workflow.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz