You have found yourself in a polish language supplement of victorview.com . If this was not your intention, to redirect to the Gallery page, click here

Weblog

informacje na temat fotografii oraz moje z reguły... uczesane myśli


niedziela, 27 września 2009

Jesienny pejzaż

Fall
Canon 40D, Canon 70-200 @ 70mm, ISO 100, 4.0s @ f/22.0

Mglisty jesienny poranek nad jeziorem Dwóch Rzek ( Lake of Two Rivers ). Mgła jest tak gęsta, że wschodzące w polu widzenia obiektywu słońce nie ma wpływu na kontrast bądź też zakres dynamiczny kadru.

Dotarłem w to miejsce na długo przed wschodem słońca z zamiarem fotografowania mglistego pejzażu. Miejsce w którym powinienem ustawić statyw, długość ogniskowa obiektywu oraz kompozycja były dobrane parę dni wcześniej w słoneczne popołudnie. Było to oczywiste, że mój plan nie będzie zrealizowany, mgła była zbyt gęsta. Piętnaście minut przed wschodem słońca postanowiłem znaleźć w najbliższej okolicy miejsce, które pozwoli na poprawną kompozycję i jednoczesne ukazanie nastroju tego szaro niebieskiego poranka.

Wiedziałem, że o świcie temperatura spadła poniżej zera i przy tak wysokiej wilgotności powietrza jest szansa na szron. Po naświetleniu paru klatek postanowiłem pojechać w okolicę która jest pokryta cieniem na długo po wschodzie słońca. Naświetliłem tam zdjęcie które można zobaczyć tutaj.

Jesień jest dotychczas łaskawa, każdy wrześniowy wyjazd w plener jest udany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz